onsdag 25 maj 2011

När man har fyllt 70 har man hunnit med en hel del

Okej, jag vet att det var igår som han fyllde sjuttio, jag vet också att nästan alla har något att säga om Bob Dylan. Jag tänkte bara göra en Topp 10, men det blev visst en Topp 15 utan en absolut inbördes rangordning. Efter några intensiva år har jag nästan lyssnat sönder Dylans musik, men här får den som är intresserad några tips, innan jag stoppar undan skivorna i karantän ett tag. (Kanske lyssnar mer på Robbie Robertson och Dave Van Ronk under tiden.)

Buckets of Rain
I Shall Be Released
Make You Feel My Love
Mama You've Been On My Mind (live -75, har tappat bort skivan :( )
Dirge
All I Really Want To Do
Positively 4th Street
Forever Young
One More Cup of Coffee
Knockin' on Heaven's Door
Every Grain of Sand
Sara
To Ramona
Do Right To Me Baby (Do Unto Others)
Si Tu Dois Partir (covern som Fairport Convention gjorde för Mojo)

Inga kommentarer: