onsdag 22 juni 2011

Gehrmans trycker Som en våg

Det finns att läsa under "nyheter" på min hemsida, men jag berättar det gärna en gång till! Idag postade jag ett underskrivet kontrakt till Gehrmans musikförlag. De håller på att trycka min komposition "Som en våg" för 4-stämmig kör. Utöver att trycka den som den är kommer den att vara en del av en samling nyheter som de skickar ut till olika körer under hösten, så det skulle kunna vara början på något stort ... Det vore väldigt roligt om körer som jag inte har någon personlig koppling till (precis som KFUM:s kammarkör i höstas) hittade vägen till min sång och ville framföra den. Bland det roligaste med detta känner jag är Gehrmans förtroende, i själva verket Roland som han heter, och att de tror att det är ett stycke som kommer att leva vidare. Kanske är det därför man skapar, i hopp om någon slags tidlöshet - odödlighet, hur omöjligt det än är.

Inga kommentarer: