fredag 2 december 2011

bibliotek för framtiden

Hittad under en naturbild på Bagarstugan.
Älskade de här orden direkt, fast det låter så sorgligt. Tänk om det skulle ge mer status att vara kunnig och intelligent än vacker och karismatisk? Vi skulle ha ett helt annorlunda samhälle.

Själv uppskattar jag en balans mellan ytligt och djupt. Mascara, P2. Kläder, Filter och Fokus. Samtidigt som jag tvivlar på att min omgivning tycker att jag är överdrivet fåfäng, har jag helt enkelt inte tillräckligt mycket pengar för att vara det. Biblioteket, däremot, är gratis. Så enkelt löser omständigheterna vad som skulle kunna ha varit mitt dilemma.

Ja, okej då, du har rätt, det är jag som har valt så att det har blivit så. Hade jag tyckt att det materialistiska var det absolut viktigaste på denna jord hade jag antagligen prioriterat det framför att hanka mig fram på att recensera konserter och skriva en bok (lite över en vecka hos förlaget nu, hu).

Vad lägger du mest tid på?


Inga kommentarer: