tisdag 20 december 2011

teaterrecensent också, jajamän

... och så skriver jag om teater ibland. Här är recensionen av Enron. Såg i tidningen idag att de använder ett citat från min recension i sin annons. "... färgstarkt, välspelat och roligt" Det konstiga var att de hade ändrat ett ord. "Högljutt" blev till "välspelat", något som jag kan hålla med om att det var, men ett ord som jag inte använde någonstans i min text. Undrar vem som kom på den idén...

Tillägg 21/12: Ja, mysteriet fick sin förklaring. Hade inte en tanke på att redigeraren hade lagt till en ingress. Där hen så klart uttryckte sig just precis så i sin tolkning av min recension. Så där lärde vi oss någonting allihopa, jag att tänka efter före (...), alla arrangörer att ta citat från brödtext och inte från ingressen. 

Inga kommentarer: